اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

شبکه ایران/ حیرت از این همه سهل انگاری که چه آسان جان شهروندان در معرض خطر است. خطری که یک روز با آلودگی هوا تهدیدمان می کند یک روز با آلودگی آب، معلوم نیست فردا چه چیز آلوده دیگری گریبانمان را بگیرد.

موضوع آلودگی هوا، آب و آلودگی های احتمالی دیگر که امکان دارد از طریق تنفس و آشامیدن و تغذیه به بدن شهروندان سرایت کند، موضوعاتی است که واکنش هایی را هم در بین مردم و هم بین افراد مشهورتر جامعه به دنبال داشته است. وقتی به سراغ هنرمندان سینما و تئاتر می رویم، آنان اعتقاد دارند که دلایل این اتفاق ها باید بیش از اینها مورد پیگیری قرار می گرفت و پاسخ روشن تری از سوی مسوولان داده می شد. رضا کیانیان، همایون ارشادی و گلاب آدینه احساس خود را پس از شنیدن خبرهای اینگونه با «شرق» در میان گذاشتند که در ادامه می خوانید:

گلاب آدینه: حیران مانده‌ام از این همه بی مسوولیتی!
با خواندن اخباری از آلودگی هوا و آب که منجر به مسمومیت، بیماری و حتی مرگ همنوعانم می شود، مانند شنیدن اخبار ناگوار دیگر، احساس تاسف کردم و حیران مانده‌ام از این همه بی مسوولیتی، بی توجهی، به کجا باید پناه برد و گریبان چه کسی را باید گرفت.

رضا کیانیان: از همه گله دارم
بی تردید شنیدن اخباری که هرروز از آلودگی هوا خبر می دهد و به تازگی خبر آلوده شدن آب و مسمومیت 300نفر از شهروندان آن منطقه مانند شنیدن خبر یک ویرانی حاصل از زلزله من را ناراحت کرد؛ ناراحتی ای که منجر می شود بگویم آقایان و دولتمردان ما چرا جواب روشنی به این موضوع ندادند؟ چرا رسانه ها آنطور که باید این موضوع را پیگیری نکردند؟ گویا این اتفاق بعد از کشته شدن دو خانم در آن آتش سوزی مهیب وسیله ای شد برای خط و خط بازی های سیاسی، اما چه کسی به درستی و دلسوزانه به فکر آنهایی بود که از طریق این آلودگی ها مسبب امراض شدند. 

من پس از این اتفاق ها از همه گله دارم؛ مسوولان مربوطه و اهالی رسانه که از این موضوعات مهم سطحی می گذرند. حادثه و سهل انگاری آلوده شدن آب شهر پردیس به یقین یک مشکل جدی بود و با جان آدم ها بازی کرد، حتی ممکن بود بدتر از این باشد. وقتی سال های اخیر خبر حمله چندنفر اراذل را به یک باغ در زرین شهر اصفهان و تجاوز و بی حرمتی به آنها را شنیدیم همگی ناراحت شدیم اما وقتی خبر مسمومیت 300نفر برای آب آلوده یا خبر مرگ آدم های زیادی بر اثر هوای آلوده آمد چندان سروصدایی به پا نشد. لازم است کارشناسان و مهندسان مربوطه در این موضوعات کارهای جدی تری را در دستور کار قرار دهند.

همایون ارشادی: معلوم نیست فردا چه چیز آلوده دیگری گریبانمان را بگیرد
مسمومیت بر اثر آب آلوده، بیماری بر اثر هوای آلوده؛ اینها خبر هایی است که هرروز از رسانه ها می شنویم و مگر می شود این خبر را شنید و حیرت نکرد و متاثر نشد. حیرت از این همه سهل انگاری که چه آسان جان شهروندان در معرض خطر است. خطری که یک روز با آلودگی هوا تهدیدمان می کند یک روز با آلودگی آب، معلوم نیست فردا چه چیز آلوده دیگری گریبانمان را بگیرد. از اینها گذشته آنچه بیشتر آدم را ناراحت و سردرگم می کند این است که چرا هیچ کس جواب روشنی نمی دهد. شنیدم که خانم ابتکار در ماجرای آلودگی هوا گفتند که مردم از تهران بروند. فکر می کنم در عین حال این می تواند پیشنهاد خوبی باشد که جمعیت تهران کم شود ولی آیا فقط با مطرح شدن این پیشنهاد هوا پاک می شود.

  تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۱/۱۴

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 27 بهمن 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.